DELEN

Tilburg strijdt om titel ‘Beste citymarketing gemeente van Nederland’

Tilburg, 3 mei 2018 – Citymarketing Tilburg is genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2018. Tilburg gaat de strijd aan met Den Haag, Dordrecht en Leeuwarden. Op 4 juni wordt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing bekend welke stad de prestigieuze prijs in ontvangst mag nemen.

De Nationale Citymarketing Trofee wordt ieder jaar uitgereikt aan de beste citymarketinggemeente van Nederland. Het thema van de prijs is dit jaar ‘progressie’. Tilburg is, samen met Den Haag, Dordrecht en Leeuwarden, genomineerd in de categorie ‘gemeenten met meer dan 100.000 inwoners’. Er is ook een categorie voor gemeenten met minder dan 100.000 inwoners.

Anders dan andere jaren
Dit jaar konden gemeenten zich voor het eerst niet zelf aanmelden voor de verkiezing, maar werd er door experts op het gebied van citymarketing een shortlist opgesteld. Marc Meeuwis, directeur Citymarketing Tilburg: “Het is een groot compliment dat experts in het vakgebied ons werk zien en waarderen. We zijn trots op deze nominatie; het bevestigt het groeiende zelfvertrouwen van de stad.”

De genomineerde gemeenten geven aankomende 8 mei een presentatie voor een jury van onafhankelijke experts. Die bepaalt op basis van de inzendingen en presentaties wie de Nationale Citymarketing Trofee 2018 wint. Daarbij wordt bijvoorbeeld gekeken naar de vooruitgang die in 2017 is geboekt, uitgevoerde activiteiten, het draagvlak onder partners, de doelgroepbenadering en co-financiering.

De Nationale Citymarketing Trofee wordt uitgereikt op 4 juni tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Leeuwarden.